Chiar și în sezonul rece, hidratarea este esențială pentru sănătate și nu trebuie să neglijăm acest aspect. Organismul nostru este compus în mare parte din apă, de aceea toate organele au nevoie de apă ca să funcționeze corect. Iar deshidratarea poate să apară foarte repede, fără să ne dăm seama, indiferent cât de scăzută este temperatura de afară. 

Ca să știi ce trebuie să faci pentru a te hidrata corect în orice anotimp, venim în ajutorul tău cu sfaturi utile și ușor de aplicat, pe care îți recomandăm  să le citești în continuare.

Câtă apă trebuie să bei zilnic

Dacă obișnuiești să bei apă doar atunci când îți este foarte sete sau după ce termini de mâncat, trebuie să știi că nu procedezi deloc corect. Apa trebuie consumată în cantități împărțite pe tot parcursul zilei.

Medicii recomandă să-ți începi ziua cu un pahar de apă pe care să-l bei pe stomacul gol, înainte de micul dejun. Acest obicei este foarte sănătos, pentru că stimulează inclusiv digestia. În plus, hidratarea corectă te va energiza și astfel îți vei începe ziua simțindu-te în formă, chiar dacă nu vei avea timp să-ți savurezi în liniște cafeaua.

Cantitatea de apă pe care ar trebui să o bei zilnic este de minim 2 litri, dar ea variază în funcție de efortul depus, de temperatura la care te expui, precum și de greutatea pe care o ai. Astfel, este recomandat să bei cel puțin 30 ml apă pentru fiecare kilogram al greutății tale corporale: acest lucru înseamnă aproximativ 1,5 litri de apă pe zi dacă ai 50 de kilograme.

Sfaturi pentru o hidratare corectă

Este foarte important să bei o apă curată, pură din punct de vedere microbiologic, care nu conține bacterii, paraziți sau substanțe chimice. Apa de izvor este o alegere foarte bună și accesibilă, ca și apa minerală, care conține nutrienți esențiali pentru buna funcționare a organismului, în special calciu, magneziu, sodiu și potasiu.

Ca să-ți fie mai ușor să consumi apă pe toată durata zilei, este bine să ai lângă tine pe birou sau în geantă o sticlă plină, din care să bei din când în când. În acest fel, este foarte simplu să ții și evidența cantității consumate: 2 litri înseamnă 4 sticle de jumătate de litru, iar 1,5 litri înseamnă 3 sticle.

Un alt truc de care ar fi bine să ții cont este să bei apă cu înghițituri cât mai mici, fără să te grăbești. Corpul tău o va asimila mult mai bine, iar ție îți va fi mai ușor să consumi astfel cantitatea recomandată, fără să te simți cu stomacul plin.

În concluzie, nu este greu să te hidratezi corect. Calculează câtă apă ar trebui să bei pe zi în funcție de greutatea ta corporală, ține mereu aproape un recipient plin, astfel încât să nu trebuiască să te deplasezi și încearcă să bei cantități mai mici împărțite pe tot parcursul zilei, mai degrabă decât doar atunci când îți e sete sau după masă.