Urmatoarele sfaturi te invata cum sa mananci sanatos daca nu ai timp de gatit. Prepara salate delicioase si supe energizante din alimente bogate in vitamine si minerale.

 1. Achizitoneaza gustari sanatoase de luat la pachet

Momentul ideal pentru a cumpara alimente sanatoase este in weekend. Cand ai cateva ore la dispozitie, fa o lista cu ingredientele necesare pentru un pranz sau mic dejun sanatos. Legumele, produsele de patiserie, fructele proaspete sau uscate sunt gustari ideale de luat la pachet in timpul saptamanii. Vei reusi sa rezisti tentatiei de a manca produse fast-food daca ai la tine un pachetel cu mancaruri satioase, pline de vitamine si nutrienti.

 2. Investeste intr-un Slow Cooker

Aceste oale electronice au revolutionat arta gatitului. Inventatorii trendului numit ‘slow cooking’ au vrut sa demonstreze faptul ca, preparatele ‘fast-food’ au un efect negativ asupra sanatatii noastre. Inspira-te din blogurile profesionistilor si gaseste niste retete apetisante si super-simple. Achizitioneaza legume si fructe bio de la piata, carne fara aditivi si condimente. Chiar daca, folosind aceasta metoda mancarurile se vor gati in mai multe ore, tu vei avea timp sa-ti faci treburile zilnice fara a fi obligata sa stai langa cratita.

 3. Gateste mai multe preparate in weekend

In cazul in care ai un program super-incarcat incearca sa gatesti mai multe feluri deodata. Sambata sau duminica urmatoare organizeaza o zi de gatit, in care vei folosi mai multe retete si o selectie variata de ingrediente. Supele, tocanita dar si salatele pot fi depozitate in frigider o perioada mai lunga. Pastreaza diversitatea programului tau de nutritie cu ajutorul sfaturilor oferite de specialisti. De asemenea, exista numeroase emisiuni culinare care te invata cum sa mananci sanatos toata saptamana.

4. Adopta stilul de alimentatie ‘raw’ sau ‘paleo’

Celebritatile dar si nutritionistii au confirmat influenta pozitiva a regimului alimentar ‘raw’ sau ‘paleo’ asupra siluetei si conditiei fizice. Aceste diete populara presupun consumul legumelor si fructelor crude de mai multe ori pe zi. Cand vrei sa mananci sanatos dar nu ai timp sa gatesti, vei putea prepara o salata energizanta cu ingrediente bio, iaurt si sosuri. Pe langa legume poti manca si produse lactate naturale fara prea multe grasimi, carne de pui sau curcan si nuci. Este important de retinut faptul, aceste programe de alimentatie interzic fierberea, prajirea sau aburirea alimentelor.

5. Mananca mai multe sandvisuri

Inainte de a incepe un regim cu sandvisuri este esential sa cumperi produse de patiserie graham si sa uiti de maioneza, pateuri, margarina si alte ingrediente bogate in calorii si aditivi. Nutritionistii iti ofera sute de retete pentru a prepara sandvisuri satioase cu nutrienti care te umple de energie. In loc sa dai bani pe produsele ‘fast-food’ care intr-adevar arata apetisant, invata cum sa mananci sanatos cu ajutorul acestor gustari populare.