Stresul generat de angajamentele si grijile zilnice poate fi cu adevarat daunator sanatatii intregului nostru organism. Uneori este nevoie de foarte putin pentru a redescoperi pacea interioara. Urmati aceste sfaturi!

Pana acum numeroase cercetari efectuate in intreaga lume au aratat o stransa corelatie intre bunastarea fizica si cea mentala. Corpul si mintea sunt, asadar, conectate, iar bunastarea (sau starea de rau) unuia il afecteaza inevitabil pe celalalt. De aceea, a sti sa ne relaxam corpul este un remediu excelent chiar si impotriva gandurilor rele.

Iata o serie de sfaturi utile pentru toata lumea!

4 moduri de a recapata starea de bine mentala

Sa incepem prin a enumera cateva strategii pentru a recastiga controlul asupra mintii si a ne relaxa in momentele de cel mai mare stres. Evident, acestea sunt doar cateva sfaturi, dar cele principale, care singure ofera beneficii enorme daca sunt practicate in mod constant.

  1. Meditatie

Exista o multime de tehnici de meditatie. Doar mergi la biblioteca pentru a gasi multe carti despre asta. Poti sa incerci mai multe si sa o alegi pe cea care te relaxeaza cel mai mult. Daca nu-ti place prea mult sa citesti, poti sa intri online si sa gasesti multe audio-uri ghidate care iti permit sa te relaxezi.

Un exemplu este sa te asezezi, sa inchizi ochii si sa numeri incet si mental de la 300 la 0. Aceasta inseamna sa „oprim” gandurile care ne strapung mereu creierul si sa-i permitem sa se odihneasca. O poti face de mai multe ori pe zi si cu cat exersezi mai mult, cu atat te vei putea concentra si relaxa ori de cate ori simti nevoia.

  1. Asculta anumite sunete sau imagini

Tot pe internet veti gasi audio si video foarte interesante. Pune-le pe un ecran suficient de mare si stinge luminile din jurul tau. Intinde-te pe canapea si asculta sunetele naturii. Excelente sunt cele care duc inapoi la apa curgatoare, la focul unui semineu, la vant sau la valurile marii.

Sunt zgomote deosebite care ne permit sa ajungem la „ starea alfa ”, o stare in care gandurile sunt tacute si putem relaxa mintea. Uita-te si la aceste imagini si videoclipuri, poate la inalta definitie te vor face sa te simti exact ca si cum te-ai afla in mijlocul unei paduri, a unei pajisti inflorite sau pe malul unui rau.

  1. Vedere ghidata

Vizualizarea ghidata este o forma de relaxare audio care iti permite sa lasi imaginatia sa lucreze. Evident, este folosita pentru a crea senzatii benefice nu doar pentru minte, ci si pentru corp. Motivul este ca endorfinele (substante particulare care ne fac sa ne simtim bine) dezvoltate in timpul vizualizarii iradiaza in tot corpul care beneficiaza de ele.

Va trebui apoi sa asculti un audio, de preferinta intr-o pozitie confortabila, cu castile si ochii inchisi si sa urmaresti tot ce iti spune vocea. Te va invata sa te relaxezi si sa vizualizezi cu mintea timp de aproximativ 20-30 de minute locuri frumoase, efecte speciale (cum ar fi o floare inflorita, un copil care rade etc.). Cand te vei intoarce la realitate te vei simti relaxat si regenerat. Odata ce ai dobandit o anumita viteza in vizualizare, o vei putea face oricand, mai rapid dar si fara audio.

  1. Mindfulness

Poate ca ai auzit de Mindfulness sau de cuvantul „constientizare”. Ei bine, aceasta practica te ajuta sa devii mai atent la imprejurimile tale si sa faci lucruri, chiar si mici gesturi zilnice, acordand mai multa atentie. Concentrandu-te pe actiuni, ganduri, obiceiuri, vei descoperi cate ganduri negative iti trec prin minte si cate atitudini daunatoare pui in practica in fiecare zi. De asemenea, mancand constient, mergand acordand atentie fiecarui pas etc. este Mindfulness.