Ca majoritatea agenților dubli, zahărul adăugat este de obicei periculos. Asta înseamnă că alimentele comercializate ca gustări sănătoase pentru copii uneori nu sunt deloc sanatoase. “Știți cum să observați zaharuri ascunse”, spune Hyland, “mai ales pentru că zahărul vine în diferite forme.

Eticheta ar putea spune dextroză, zaharoză, miere, agave sau melasă. Acestea sunt toate cuvintele folosite pentru zahăr “. Iata ce trebuie sa faci daca ai un copil care cere mereu dulciuri.

Nu cumpara niciodata sucuri

Hyland spune că evitarea băuturilor îndulcite cu zahăr, inclusiv sucul, are un impact mare. “Chiar dacă sucul de fructe 100% nu are întotdeauna adăugat zahăr, este totusi o mulțime de zahăr concentrat într-un singur loc”, spune Hyland. “De asemenea, încercați să evitați limonada, sucurile și băuturile sportive și mai ales pe masura ce copiii cresc, ceaiuri dulci și băuturi de cafea”. Pentru copiii care mananca totusi dulciuri multe, exercitiile fizice sunt esentiale. De exemplu, parintii ar putea sa achizitioneze o bicicleta de pe https://ibebe.ro/biciclete-copii.

Intotdeauna verificati eticheta

Noile etichete alimentare sunt în prezent lansate cu o linie pentru cantități adăugate de zahăr. De exemplu, o etichetă alimentară pentru un măr (care are zahăr natural) ar spune:

Total zaharuri: 15 grame.

Include 0 grame de zaharuri adăugate.

Un borcan de mere, pe de altă parte, ar putea spune:

Total zaharuri: 24 de grame.

Include 10 grame de zaharuri adăugate.

“Linia adăugată de zahăr vă poate ajuta să faceți alegeri mai inteligente. Dacă un aliment are 10 grame de zahăr adăugat, ați putea dori să alegeți altceva – deoarece este aproape jumătate din suma recomandată pentru copii “. Hyland adaugă.

Alegeți alimente cu mai puțin de 10 grame de zahăr și mai mult de 5 grame de fibră

Fibrele sunt benefice în multe feluri. Ajută la sațietate, scăderea colesterolului și reducerea riscului de diabet. O mulțime de produse care au zaharuri naturale, cum ar fi fructele și legumele, au un conținut ridicat de fibre. Pe fbx.ro afli totul despre dependenta de dulciuri la copii si cum poate fi aceasta evitata.

Faceți propriile gustări sănătoase pentru copii

Mâncarea preparata in casa este cea mai sanatoasa. Deci, cu cat mai multa mancare puteți pregăti acasă, cu atât mai bine. Coacerea de mini-brioșe, mai degraba decat cumpararea lor din magazin face o diferenta. În timp ce versiunea dvs. ar putea avea zahăr în el, puteți alege un tip mai natural de zahăr sau puteți controla cantitatea.

Exista atat de multe retete sanatoase pe care le puteti incerca acasa incat ar fi pacat sa cumparati produse din magazin. Există insa un avertisment: În timp ce mierea și siropul de arțar sunt adesea considerate ca îndulcitori naturali, este foarte important sa nu le folositi in exces. De asemenea, nutritionistii sugerează ca atunci cand introduceti alimente solide pentru copiii dumneavoastră, sa nu incepeti cu ceva dulce pentru a nu crea dependenta de zahar. Dacă nu introducem zahăr în exces de la început, apoi papilele gustative ale copilului nu va aștepta cu nerăbdare aceste arome la fel de mult. Fructele sunt si ele foarte sanatoase, insa, din nou, nu trebuie sa exagerati.