O burta umflata poate fi cauzata de ceva la fel de simplu ca mancatul prea mult. Poate fi, de asemenea, un simptom al unei patologii sau al unei alergii alimentare.

A avea burtica umflata dupa masa este ceva care se intampla des si care, inevitabil, ne face sa ne simtim inconfortabil si poate fi dureros.

Ne simtim prizonieri in propriile haine si, uneori, ne chinuim crezand ca am mancat prea mult sau ca ne ingrasam. Cu toate acestea, nu trebuie sa fie asa.

Distensia abdominala este termenul care se refera la ceea ce se numeste colocvial burta umflata. Aceasta distensie poate aparea din mai multe motive, dar cel mai frecvent este ca este vorba de gaze , care, la randul lor, pot fi cauzate de un obicei digestiv prost, de o intoleranta alimentara sau de multe alte situatii.

Stiind care este cauza acelei distensioni abdominale, este posibil sa pui capat acelui disconfort care te bantuie dupa fiecare masa . In acest articol va explicam tot ce trebuie sa stiti despre o burta umflata dupa masa, pentru a o putea remedia.

Care sunt cauzele burticii umflate dupa masa?

Dupa cum am mentionat deja, de cele mai multe ori burta umflata se datoreaza gazelor care se acumuleaza intr-o anumita parte a tractului digestiv, fie in intestin, fie in stomac.

Ceea ce se intampla este ca aceste gaze provoaca dilatarea abdomenului si provoaca disconfort si chiar durere. Este important de stiut ca aceasta productie de gaz se datoreaza numeroaselor cauze, precum felul in care mancam.

In primul rand, trebuie sa stim ca timpul pe care il petrecem mancand are o influenta semnificativa asupra acestui fapt . A nu mesteca corect sau a o face rapid inseamna ca, atunci cand mancam, inghitim mult aer care ajunge sa se acumuleze in abdomen.

In acelasi mod, hrana pe care o consumam este de asemenea decisiva. De exemplu, exista anumite alimente care tind sa provoace o digestie mai lenta sau o productie mai mare de gaze si sa provoace burta umflata, cum ar fi leguminoasele.

Persoanele care au intoleranta sau alergie la un aliment sufera adesea de burta umflata . Acest lucru se intampla deoarece acestia nu pot digera alimentele in mod corespunzator. Intoleranta la lactoza este unul dintre cele mai bune exemple.

Chiar si burta umflata se poate datora retentiei de lichide , asa cum se intampla chiar inainte de menstruatie la multe femei. Forma severa de retentie de lichide in abdomen este situatia clinica cunoscuta sub numele de ascita , care raspunde in general la patologii mai sistemice, cum ar fi ciroza, hipertensiunea portala sau insuficienta cardiaca avansata.

Totusi, nu trebuie sa uitam ca umflarea abdominala poate fi un caz exceptional de digestie proasta sau de a manca prea mult.

Desi simptomele par normale, daca persista este indicat sa mergi la medic.

Ar putea fi o boala?

In multe cazuri, o burta umflata poate fi un semn ca ceva nu este in regula cu sistemul tau digestiv. Dupa cum am mentionat deja, intoleranta alimentara sau alergiile apar adesea astfel .

Pe de alta parte, numeroase studii arata ca exista multe patologii intestinale care se manifesta si in acest fel . Sindromul colonului iritabil, boala Crohn sau colita ulceroasa sunt boli care prezinta acest simptom.

Persoanele care au oricare dintre aceste boli au de obicei alte simptome, cum ar fi diareea sau durerile abdominale. Chiar daca este mult mai putin frecventa, ar trebui sa stim ca o burta umflata poate fi un semn de cancer.

Cu toate acestea, cand vine vorba de cancer, simptomele sunt de obicei mai agresive. Sangele poate aparea in scaun, pofta de mancare este pierduta si exista tendinta de a pierde in greutate. Amintiti-va, oricare dintre aceste simptome, chiar daca par izolat, ar trebui sa va consultati medicul.

Ce putem face pentru a evita o burta umflata?

Daca aveti burta umflata frecvent dupa ce ati mancat, cel mai bine este sa consultati un medic. In mod normal, nu pune nicio problema, dar idealul este sa excludem toate posibilele cauze patologice care o pot produce.

De asemenea, ar trebui sa incercati sa petreceti mai mult timp si sa aveti grija cu mesele. Incearca sa mananci incet, mesteca corect si alege-ti bine mancarea. De exemplu, bea apa in loc de bauturi alcoolice sau carbogazoase in timp ce mananci.

Pe de alta parte, cel mai bine este sa nu mananci prea mult si sa nu exagerezi cu alimente foarte bogate in fibre, deoarece uneori digestia lor tinde sa produca multe gaze.