Artrita nu tine cont de varsta

Persoanele care sufera de reumatism sunt adevarate barometre umane, anticipand cu precizie schimbarea vremii. Reumatismul este un termen generic care defineste un grup de afectiuni ale muschilor si articulatiilor. ntre ele se afla si artrita reumatoida, o boala inflamatorie care afecteaza n special articulatiile minilor, picioarelor, bazinului.

Persoanele care sufera de aceasta boala resimt puternic schimbarile bruste de temperatura si umezeala. Artritele reumatismale afecteaza semnificativ activitatea bolnavului, mai cu seama daca acesta nu urmeaza un regim de viata corespunzator.

Tinerii fac forme acute

Cauzele primare ale bolii sunt nca necunoscute. Formele de manifestare ale artritelor reumatismale sunt locale sau generale, pot sa afecteze doar o articulatie sau mai multe n acelasi timp.

Pot fi acute sau cronice si pot afecta att copii, ct si adulti sau vrstnici. La copii si adolescenti se intalneste poliartrita acuta, o afectiune extrem de dureroasa, care deregleaza si functionarea inimii.

Ea apare ca o complicatie a amigdalitei, asociata cu febra, dureri, caldura a ncheieturilor. Este cu att mai grava cu ct apare la vrste mai fragede si poate lasa sechele definitive, ce duc mai trziu la insuficienta cardiaca. Aceasta forma extrema trebuie tratata strict sub supravegherea medicului specialist.

Nu ignora simptomele!

Nu de putine ori, cei afectati de artrite reumatismale nu le acorda atentia cuvenita. Este o boala care poate fi dusa pe picioare, mai cu seama ca evolutia este una lenta. Din pacate, ignorarea bolii poate sa aiba consecinte grave, cum ar fi atrofierea muschilor si imobilitatea permanenta. Exista numeroase remedii pentru aceasta afectiune.

Printre cele mai cunoscute sunt fizioterapia si curele balneare practicate n statiunile din tara. Dar persoanele bolnave trebuie sa stie ca si anumite sporturi, precum si un regim alimentar corespunzator i pot ajuta sa faca fata acestei afectiuni.

Exercitiile fizice sunt benefice

Exercitiile fizice sunt foarte importante pentru ameliorarea starii de sanatate a bolnavului de artrita reumatioda si trebuie practicate regulat. Se ncepe cu exercitii fizice usoare si treptat se trece la cele care presupun un efort mai mare. Practicarea lor ajuta daca nu la refacerea articulatiilor afectate, cel putin la stoparea degradarii lor. Sunt recomandate notul, ciclismul, exercitiile de gimnastica usoare, in general toate exercitiile fizice care au ca scop tonifierea musculaturii si mbunatatirea mobilitatii.

Aerobicul este si el indicat, deoarece mbunatateste activitatea cardiovasculara si ajuta la mentinea unei greutati corporale normale, stiut fiind faptul ca obezitatea contribuie la agravarea bolii. Insa toate activitatile sportive trebuie facute doar la recomandarea medicului specialist, n functie de gravitatea afectiunii si particularitatile fiecarui bolnav.

Exista si sporturi care sunt total contraindicate, ca exercitiile la sala de forta si joggingul. Efortul pe care l presupun este mult prea mare pentru suferindul de artrita, astfel ca n-ar face dect sa nrautateasca starea articulatiilor afectate.

Dieta potrivita

Regimul alimentar este deosebit de important n cazul acestei afectiuni. Potrivit unor studii de specialitate, dieta care i-a ajutat cel mai mult pe bolnavii de artrita reumatoida este cea mediteraneana, bogata n fibre si nutrienti, n acizi grasi omega-3 si antioxidanti, ce ajuta la inhibarea inflamatiei si refacerea articulatiilor afectate.

Din consumul alimentar zilnic nu trebuie sa lipseasca pestele (inclusiv uleiul de peste), uleiul de masline, unul sau doua pahare cu vin, fructele si legumele proaspete. Fasolea, alunele, ceapa sau usturoiul sunt si ele alimente recomandate.

Regimul poate fi completat cu un consum redus de cafea, dar decofeinizata. Si in medicina traditionala, ceapa, usturoiul, varza, pestele sunt bine-cunoscute pentru calitatile lor antiartritice. De asemenea, sucul de morcovi si de telina ajuta la regenerarea articulatiilor si a cartilajelor. Se bea o jumatatea de pahar pe zi, n cure de cel putin 20 de zile.